În SEO e mai ușor să prostești pentru că nu îți sare nimeni în cap primele 4-6 luni

În SEO e mai ușor să prostești pentru că nu îți sare nimeni în cap primele 4-6 luni

Intro despre Google ads, Facebook ads si agentiie de ads sau de marketing


De cand am deschis Micostore am tot primit oferte de la diverse agentii de facebook ads, google ads sau optimizare SEO. Atentie, isi spun agentie de marketing, cu toate ca e doar o persoana care face tot - au depasit exprimarea de freelancer sau PFA. Cele mai multe agentii de ads se ocupa cu setarea de reclame facebook sau google. Vedeti mai jos de ce e nevoie de acest pleonasm agentie ads -  reclame facebook si google; au adaugat un nou serviciu.
Inainte de pandemie, majoritar agentiile setau reclame Google deoarece bugetele sunt mai mari, iar feeul este procent din bugetul de reclama. Cateodata chiar reusesc sa negocieze fixed fee + procent din bugetul de reclama.
Un avantaj al setarii de reclame google Ads este ca utilizatorul are deja intentia de achizitie, el cauta in google ceva ce isi doreste, iar tu doar trebuie sa ai reclama setata, ca sa ii oferi raspunsul la cautarea lui.
In timpul pandemiei s-au deschis foarte multe magazine online si pentru ca SaaS, service as a software, au devenit  din ce in ce mai cunoscute, dar si pentru ca oamenii au vazut potentialul onlineului, caci si ei au fost fortati sa achizitioneze online. Aceste magazine nou deschise au nevoie si de reclame, iar anumiti antreprenori au sesizat cererea si au propus masiv reclame facebook ads ( setare usoara, rezultat rapid, abureala multa ca e magazin la inceput de drum si rezultatele apar, dar mai greu).

In episodul pandemic, fiind foarte multi utilizatori in online costul pe conversie era mic, rezultatele se vedeau rapid si toata lumea era multumita, mai ales de facebook ads unde utilizatorul nu intra ca sa caute un produs. Cu timpul, oamenii au mai uitat de pandemie, li s-a facut dor de magazinele fizice si bugetul familiei a inceput sa se termine sau sa fie alocat mai mult catre partea de servicii decat catre achizitia compulsiva de produse. Ca urmare, costul cu reclama a inceput sa creasca, atat pe google ads, dar mai ales in facebook ads.

Pe fondul cresterii costului cu reclama, cresterii concurentei - ca unde e cerere mare apar multi rapid - antreprenorii din spatele magazinelor online au inceput sa fie direct afectati de costul conversiei si au inceput sa fie atenti la bugetele pe care le acorda.
Iar cum in facebook si google ads cam in 2-3 luni (maxim, maxim 3 luni) iti cam dai seama daca agentia pe care ai contractat-o doar seteaza reclame si apoi uita de ele, micii antreprenori au inceput sa ceara socoteala. Asa ca agentiile de marketing s-au gandit ca au nevoie de un nou serviciu pe care sa il presteze si sa faca profit frumusel pe o perioada mai lunga de timp, dar fara sa presteze neaparat ceva autentic. 
Asa au aparut agentiile de marketing / ads care ofera servicii de google ads, facebook ads si servicii SEO. Micul antreprenor la inceput de drum, cand primeste o oferta de la one person marketing agency cu un asa multitasking de servicii se gandeste : ce bine, toate serviciile in acelasi loc, am un cost mai bun. Realitatea e alta si ne-a invatat-o practica de mii de ani: daca esti si doctor si bucatar si cantaret esti de fapt preot si singurul drum e spre groapa comuna. 

 

De ce titlul articolului este: in SEO e mai ușor să prostești pentru că nu îți sare nimeni în cap primele 4-6 luni ?


Cum spuneam mai sus, la facebook si google ads in maxim 3 luni ( dar de obicei din prima luna ) antreprenorul isi da seama ca nu e unde trebuie si incepe sa puna intrebari, sa verifice reclame, costuri, sa ceara rapoarte - deci o mare bataie de cap pentru agentia de ads sa dea peste un antreprenor implicat. In schimb, la optimizare SEO ii spui de la inceput vorbele magice: daca nu esti pe prima pagina cu magazinul tau online nu existi, nu o sa vinzi nimic, iar asta se poate obtine in cel putin 6 luni, e un proces de durata. Optimizarea SEO se face in timp, google citeste in timp informatiile din magazinul tau.
Culmea, noile agentii de servicii SEO, adica fostele agentii de google si facebook ads cu un one player care e si asociat si administrator si angajat, reusesc acum sa obtina un abonament de cel putin 6 luni fara sa aiba nicio bataie de cap. Asta ma face sa imi amintesc de o expresie a Danei Budeanu ba, baieti, treziti-va. Lucrand in acest mediu sunt sunata zilnic, retargetata de toate reclamele, email marketing pe toate adresele fie ca sunt abonata sau nu, si fara sa vreau, vad cum se misca piata si ce oferte de servicii mai apar. Asa ca, atentie mare ce agentie de servicii de optimizare SEO va alegeti. 
In acelasi timp, este bine sa existe colaborare intre agentia de ads si agentia de servicii SEO pentru ca sunt anumite aspecte care pot influenta magazinul online. Din pacate, sunt prea putini oamenii/prestatorii de servicii care au o expertiza si o vedere de ansamblu asupra acestor tehnici care iti pot ridica magazinul foarte mult. 

 

Cum aleg agentia de servicii SEO? Criterii ca sa alegeti bine agentia servicii SEO cu care sa lucrati:


1. Experienta agentiei, de cati ani este pe piata
2. Bugetul, suntem prea saraci ca sa cumparam lucruri ieftine. O agentie cu oameni capabili va avea un fee mai mare, dar macar stii ca ai rezultate.
3. Recomandarile altor antreprenori
4. Omul care iti este alocat din agentie. Inainte sa semnezi contractul e bine sa stii cu cine vei lucra pentru ca degeaba agentia e super premiata daca omul care va lucra pe contul tau nu iti intelege businessul. 
5. Inca o data acorzi atentie omului cu care vei lucra - e cel mai important aspect din tot procesul.
6. Nu iti ofera o prezentare copy paste, ci iti ofera o analiza concreta a afacerii tale cu identificarea clara a punctelor slabe si forte.
7. Vine cu un plan concret, care poate fi urmarit si cuantificat.
8. Persoana cu care colaborezi este necesar sa cunoasca Google Analytics si sa inteleaga rapoartele.

Acum o sa ma leg un pic si de aceasta afirmatie: SEO este un proces de durata, cel putin 6 luni, care nu este mereu valabila.
Aici exemplu de articol care la 5 zile de la postarea lui in blog este pe pagina 2, pozitia 10 organic in google pe o expresie cu peste 1000 de cautari lunare. Vedem cum va arata peste o luna. (revin cu update pe articol)

Noi am lucrat cu 2 agentii de SEO. Cu prima agentie am platit fee lunar si texte de categorie timp de 1 an de zile ca sa zicem ca avem si noi servicii SEO. 
Cu a doua agentie am lucrat 6 luni. Dar in cele 6 luni am urcat in google enorm si am invatat enorm, iar pentru asta ii multumesc lui Alexandru, persoana care s-a ocupat de Micostore si care si la 3 dimineata era online si lucra pentru noi. Mi-a deschis ochii si am invatat ce sa cerem si de la alte contracte. Conteaza agentia pentru ca i-a oferit suportul educational si deschiderea de care avea nevoie ca sa se dezvolte, dar mai mult conteaza omul.

Micostore face parte din proiectul antreprenorilor Costin și Mihaela Stan. Informația despre servicii SEO si agentiile de marketing v-a fost pusă la dispoziție de Mihaela Stan, din dorința de a veni în ajutorul antreprenorilor la început de drum.
Dacă acest articol ți-a plăcut, iar informațiile au fost utile pentru tine, ne poți susține activitatea prin achiziționarea produselor de birotică și papetărie de pe site-ul nostru: https://www.micostore.ro/articole-pentru-birou 


 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0749233449 contact@micostore.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!