Împărțim sau nu jucăriile în parc? Trebuie copilul să împartă sau e alegerea lui dacă vrea sau nu să își împartă jucăriile cu alți copii?

Împărțim sau nu jucăriile în parc? Trebuie copilul să împartă sau e alegerea lui dacă vrea sau nu să își împartă jucăriile cu alți copii?

Cum e mai bine pentru copilul meu? Este obligatoriu să împartă jucăriile? 
Ar trebui să nu îl duc în parc cu jucării? Jucăriile le lăsăm acasă atunci când ieșim la un loc de joacă?
Ce fac dacă își dorește o jucărie de la altcineva? Ce fac dacă celălat copil nu îi va da jucăria?

Acestea sunt întrebări pe care tinerii părinți ajung să și le adreseze după ce au avut câteva experiențe la locurile de joacă.

Mi se întâmplă frecvent, în parcuri, atunci când fetița mea lasă o jucărie pe bancă la mine, să vină un copil care să ia direct jucăria de pe bancă. Eu îi explic că nu îi pot da jucăria și că trebuie să o ceară fetiței mele.
Câteodată fetița spune că nu vrea să împrumute jucăria. Atunci mama copilului intervine și ne transmite tuturor: "lasă că o să ți-o dea când va fi ea pregătită și o să vină să ți-o ofere singură. Acum fetița nu e pregătită."

Petrec câteva ore pe zi în online. Așa că am observat mai mulți influenceri care au această abordare: "nu e pregătit copilul".

Copilul e pregătit. Știe ce vrea să facă și ce nu. Știe singur dacă vrea să împrumute cuiva jucăria lui sau nu. Dacă nu o împrumută nu înseamnă că va deveni un egoist sau că "nu e pregătit să împartă". Copilul nu vrea să împartă în acel moment și cu acel copil. Diferența semantică este majoră.
Așa că nu vă fie teamă să corectați de față cu copilul, părintele care a afirmat "că nu e pregătit și că îi va da jucăria când va fi pregătit".
Copilul va oferi jucăria dacă el va dori. Este alegerea lui ce face cu jucăria lui.




Fiecare copil are dreptul să decidă asupra jucăriilor și a lucrurilor personale. Este important să îi învățăm pe copii să își exprime opinia, să înțeleagă importanța limitelor personale și să fie capabili să-și protejeze spațiul personal.
Există o gamă largă de abordări în educarea copiilor, iar fiecare părinte adoptă metode diferite, bazate pe propriile convingeri și valori familiale.

Învățarea despre împărțire și generozitate este un proces care se desfășoară în timp, iar copiii trebuie să învețe să respecte și să înțeleagă sentimentele și opțiunile celorlalți în ceea ce privește împărțirea jucăriilor și a altor lucruri personale.
Este important să ne reamintim că nu există o abordare "unică" sau "corectă" în educarea copiilor. În timp ce unii părinți ar putea încuraja copiii să împartă jucăriile, alții pot susține dreptul copilului de a decide cu privire la obiectele personale. Ceea ce este esențial este să promovăm comunicarea și înțelegerea între copii și să îi învățăm să respecte opțiunile celorlalți, chiar dacă nu sunt de acord cu ele.

Exprimarea " nu e pregătit / îi va da jucăria când va fi pregătit" poate avea câteva aspecte de luat în considerare:

1. Limbajul empatic: Este important să folosiți un limbaj empatic atunci când vorbiți cu copiii. În loc să spună că nu e pregătit, părintele poate spune că înțelege că copilul nu dorește să împartă jucăria în acel moment sau că se simte inconfortabil să facă acest lucru.
2. Respectarea dorințelor copilului: Copiii au dreptul de a decide asupra propriilor lor lucruri personale, inclusiv a jucăriilor lor. Este important să respectați dorințele copilului de a nu împărți jucăria dacă nu dorește acest lucru și să îi explicați că este în regulă să aibă limite personale.
3. Învățarea despre generozitate și împărțire: În timp ce respectarea dorințelor copilului este importantă, este, de asemenea, esențial să îi învățăm despre generozitate și împărțire atunci când este potrivit și când sunt pregătiți să facă acest lucru. Aceasta poate fi o oportunitate de a explora subiectul într-un mod constructiv și empatic.
4. Evitarea impunerii: Forțarea unui copil să împartă jucăria sau să facă ceva ce nu dorește poate crea tensiuni și frustrări. Este important să evitați impunerea și să permiteți copilului să ia propriile decizii în limitele acceptabile.



Părinții trebuie să găsească un echilibru între a încuraja generozitatea și împărțirea și a respecta dorințele și limitele personale ale copilului lor. Comunicarea deschisă, empatică și pozitivă joacă un rol crucial în dezvoltarea unei relații sănătoase și învățarea valorilor sociale.

În cele din urmă, educarea copiilor este un proces complex și evolutiv. Ceea ce învață copiii în timpul jocului și interacțiunilor cu alți copii poate avea un impact asupra dezvoltării lor emoționale și sociale. Este important ca părinții să ofere ghidare și sprijin copiilor lor, să îi învețe să fie empatici și să înțeleagă importanța relațiilor sociale sănătoase.

Acest articol face parte din seria de articole din Campania #EducatiaConteaza, inițiată de Micostore; a fost scris in urma mai multor sedinte cu psihologi si ia in considerare studiile despre comportamentul copiilor disponibile pe APA PsycInfo ebsco.com si psycinfo.apa.org.

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0749233449 contact@micostore.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!