De la 0 la peste un milion de euro alături de GoMag

De la 0 la peste un milion de euro alături de GoMag
Povestea primului milion făcut de mica noastră afacere de familie, care a pariat pe calitate și pe consecvență

”From zero to hero” este o simpatică expresie care, credem noi, caracterizează cel mai bine ce s-a întâmplat în ultimii 3 ani cu brandul Micostore - o afacere la care doar visam în 2018, pe când o adormeam de prânz pe fiica noastră, Raisa, și ne gândeam ce jucării educative ar trebui să-i căutăm ca să se dezvolte cât mai frumos, cât mai armonios. Pe atunci aveam joburi sigure și confortabile, dar în trei ani am reușit să lăsăm corporația în spate și să ajungem la un magazin online cu peste 15.000 de clienți, un depozit prin care au trecut sute de mii de jucării și accesorii pentru întreaga familie, dar și la vânzări de peste un milion de euro. Un. Milion. Ca să înțelegeți mai bine de unde am pornit, toată povestea a început cu o comandă plasată din economiile noastre personale pentru… 5000 de carioci. Asta era tot ce ne permiteam în acel moment.

Am putea spune că am avut noroc, dar adevărul este că am primit ajutorul potrivit la momentul potrivit și am perseverat zi de zi - chiar și în zilele în care vânzările erau slabe, chiar și în zilele în care primeam câte o invariabilă țeapă de la alți antreprenori mai puțin cinstiți ca noi. Una dintre marile noastre șanse a fost colaborarea cu GoMag, o platformă românească de e-commerce customizată pentru piața de la noi, a cărei susținere am simțit-o în toți acești ani.

Un business pornit în Concediul de Creștere a Copilului și crescut după orele de program.

Dacă v-ați spus vreodată ”Hei, aș vrea să pornesc o afacere a mea, un proiect al meu și doar al meu, dar n-am timp de așa ceva din cauza programului de la birou” v-am spune că puteți face orice cu perseverență și pas cu pas. Primele pietre la temelia business-ului Micostore le-am pus pe când fetița noastră avea 4 luni, când Mihaela era în concediul de creștere a copilului - apoi am alocat afacerii noastre câte o oră pe zi, două, trei, patru, până când am simțit suficientă încredere încât să ne desprindem complet de corporația sigură și să ne aruncăm în antreprenoriatul românesc. În 2019 și 2020, pe rând, ne-am dat demisia, am pus punct unor cariere de peste 10 ani în Sales și Fiscalitate, și am făcut din Micostore locul nostru de muncă, focusul nostru profesional, afacerea noastră de familie în care alocăm tot timpul pe care nu îl petrecem alături de Raisa.

”Pentru mine, ca mamă, renunțarea la munca în corporație și concentrarea pe creșterea brandului nostru personal a fost varianta perfectă, pentru că nu reușeam să îmi închipui cum aș fi putut gestiona alternativa: să plec de acasă între 8 dimineața și cel puțin 7 seara, să îmi las fetița la creșă și grădiniță cu program prelungit, să nu fiu acasă, alături de ea, în primii ani de viață” este părerea Mihaelei. ”În plus, mi-ar fi fost foarte greu să mă împart între cariera solicitantă de atunci, care mă voia prezentă la birou până seara târziu, și îmbolnăvirile repetate prin care fiecare copil care intră în colectivitate trece în primii ani de viață - ar fi fost o navigare continuă între birou și casă, casă și grădiniță, cu învoiri, concedii medicale și nesfârșite ”Trebuie să plec mai devreme astăzi acasă, îmi pare rău, fiica mea este bolnavă”. Am decis să nu trec prin toate acestea și să aleg calea mai complicată, mai riscantă, dar pe undeva, calea cea mai firească pentru familia mea”.
Când pornești o astfel de afacere de familie, trebuie să te asiguri că familia funcționeză ca o echipa perfectă și bine sudată - altfel va ceda presiunii care apare din faptul că bucătăria devine și sală de ședințe, dormitorul ține loc și de spațiu creativ pentru idei noi de marketing, iar în sufragerie se face adeseori contabilitatea. ”Foarte importantă este susținerea partenerului, a soțului. Când pornești pe un astfel de drum neobișnuit (majoritatea prietenilor și rudelor noastre sunt angajați, nu angajatori, iar noi, ca români, nu avem o istorie a antreprenoriatului), este important să ai pe cineva pe care te poți baza și care crede alături de tine în visul tău, ca să nu te simți singur pe baricade”, povestește Mihaela.

Platforma GoMag: parteneriatul potrivit la momentul potrivit.

După 3 ani în care am tras zilnic ca visul nostru să devină realitate, putem spune cu mâna pe inimă că unul dintre cele mai importante lucruri este să dai de parteneri cinstiți, autentici, pe care să te poți baza și care să se țină de cuvânt. Magazinul nostru online este susținut încă de la început de GoMag, platforma de e-commerce la care ne-am oprit după un research amănunțit și de la care nu o să plecăm prea curând pentru că ne-a întrecut toate așteptările. Platforma este customizată pentru România (mare lucru, ne-am dat noi seama rapid) și au profesioniști care întotdeauna au găsit o rezolvare rapidă a problemelor noastre (iar dacă lucrați și voi în e-commerce, știți prea bine că orice problemă trebuie să se rezolve cât mai repede, ieri dacă se poate, ca să nu afecteze vânzările magazinului online).
”Experiența cu GoMag a fost foarte liniștitoare pentru noi, antreprenori la început de drum - am apreciat că totul era super simplu, mai ales că inițial, când începi să primești în depozit mii de produse, ai tendința să te simți ușor copleșit. Ne-am activat contul GoMag, am urmat tutorialele online și am urcat produsele pe Mictostore.ro - sincer, a fost ca și cum ai monta un scaun de la Ikea, informațiile sunt date mură-n gură, trebuie doar să le citești și să le aplici”, povestește Mihaela despre platforma de e-commerce GoMag.
”În plus, tot un tânăr antreprenor este și în spatele platformei GoMag, așa că am avut susținerea lui de fiecare dată când am întâlnit situații care ne-au pus în încurcătură. Când am crescut și am avut nevoie de diverse recomandări de servicii de advertising, tot ei ne-au ajutat să găsim soluția și furnizorul potrivit pentru noi”, povestește Mihaela.

Primul milion de euro - cum și când l-am făcut?

Dacă ar fi să răspundem pe scurt, ar fi: cu perseverență și în trei ani. O variantă mai lungă și mai detaliată a răspunsului ar fi: cu multă muncă și determinare, multă încredere că visul nostru este și visul celor mai multe familii din România care vor să ofere tot ce este mai bun copiilor lor, cu multă coloană vertebrală și ceva abilitate de a munci cu sârg atunci când copilul doarme de prânz, doarme de seară și, în general, doarme.
”Aș vrea să vă pot da niște soluții magice, dar cheia este perseverența, nimic altceva”, povestește Mihaela. ”Am ascultat sfaturile celor din jur, ne-am folosit de informațiile pe care le-am găsit pe Google și de experiența noastră profesională acumulată până la 30 ani, am greșit și am învățat din greșeli. Am muncit mult, cu puține ore dormite. Am avut și perioade grele în care am luat "țeapă" de la alți antreprenori care au promis servicii și nu le-au respectat, mai ales în zona de advertising. Dar am reușit să ne ridicăm, să ne ștergem de praf, să respirăm adânc, să mai gătim ceva pentru cina alături de copilul nostru, iar a doua zi să o luăm de la capăt”.
Am reușit să facem vânzări de un milion de euro pentru că am avut  un vis și o certitudine: că fiecare copil ar trebui să aibă acces la jucării educative de calitate, menite să-l dezvolte armonios, să-l învețe și să-l ajute să descopere lumea prin joc și voie bună. ”Visul nostru este să oferim un viitor mai bun copiilor, o viață mai frumoasă, mai împlinită, în care să se simtă iubiți și fericiți. Joaca de astăzi construiește adulți încrezători - așa că mereu vom promova jocurile educative, timpul de calitate petrecut de părinte alături de copil, orele investite în dezvoltarea acestuia”, povestește Mihaela.


Ce se întâmplă după primul milion de euro?

Bineînțeles, ne place mult ce spun calculele din contabilitate despre vânzările de peste un milion de euro făcute până acum, dar cel mai mult apreciem o altfel de unitate de măsură: numărul de familii care își fac cumpărăturile la Micostore și care apoi revin, uneori lună de lună, să mai ia și alte produse pentru copiii și pentru casa lor. Încă de la început, ne-am propus să avem o afacere umană, caldă, atentă față de clienții săi, departe de sterilitatea pe care am găsit-o la multe branduri din industria produselor pentru copii și nu numai. Onestitatea și respectul sunt două valori de la care nu ne vom îndepărta niciodată, pentru că sunt acele trăsături morale pe care vrem să i le transmitem și copilului nostru.
”Una dintre realizările pe care ni le dorim este să lăsăm în urma noastră o urmă de sclipici care sa schimbe modul în care noi, adulții români de astăzi, privim jucăriile și educația copiilor”, povestește Mihaela. ”Vrem să începem din nou să facem tot felul de activități de lucru manual cu copiii, așa cu făceam înainte de pandemie, să le arătăm jucăriile educative pe care le aducem pentru ei și să ne jucăm împreună - nimic nu ne place mai mult decât să îi urmărim cum explorează, cum descoperă și cum li se luminează fața atunci când dau de câte o jucărie captivantă.”



 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0749233449 contact@micostore.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!