• Intra in cont
  • 0749233449
  • Favorite
  • 0 0,00

Despre cost de transport, retururi și negociere

Despre cost de transport, retururi și negociere

Pentru a optimiza costurile Micostore am aprofundat fiecare linie de cheltuială din contul de profit și pierdere. Astfel, toate informațiile pe care le veți regăsi mai jos nu sunt doar teorie, ci ele reprezintă expertiza mea atât în domeniul contabil (15 ani), cât și practic în magazinul Micostore (4 ani).
 

Optimizarea costului de transport


Pentru a putea optimiza costul de transport am realizat atât o analiză la nivelul contractelor pe care le aveam cu partenerii de curierat, cât și o analiză a proceselor în depozit.
Din prisma contractelor de transport am analizat numărul furnizorilor colaboratori și numărul de colete expediate lunar cu fiecare furnizor.
Am analizat numărul furnizorilor pentru că are atât implicații în depozit, cât și în contabilitate. În depozit timpul de procesare al unei comenzi crește atunci când lucrezi cu foarte mulți curieri, iar în contabilitate există 2 aspecte: timpul de procesare al borderourilor pentru mai mulți curieri este mai mare, celălalt aspect ține de cash-flow și cât de repede încasezi comenzile cu ramburs.

Pentru a lua cea mai bună decizie dpdv cost am introdus toate datele într-un excel și am ținut cont de toate aspectele din contracte: cu ramburs și fără, cu km suplimentari și fără, 1-3kg sau 1-5kg incluse, cost/kg suplimentar, indexare de transport și alte taxe specifice. În baza istoricului am calculat un cost mediu/colet = valoare factură de curierat/nr de colete conform desfășurător; este important să luați valoarea reală a coletelor.
Înainte de negocierea contractelor pierderea din transport reprezenta 2% din cifra de afaceri, după negociere am ajuns la 1.8% din cifra de afaceri. ( pentru comparabilitate raportarea se face mereu la cifra de afaceri, nu la costul lunii anterioare)
Informații pe care e bine să le analizăți: numărul de comenzi cu transport gratuit, numărul retururilor și al neridicarilor, numărul coletelor partida dublă și dacă aveți cost de curier pe colet nr 2.

În negocierea contractului este bine să țineți cont de tarife preferențiale pentru Bucureșți vs restul țării, plic vs colet, taxa ramburs, indice combustibil, taxe de greutate și alte taxe ce pot apărea în contracte. Toate aceste informații trebuie centralizate și comparate după ce aveți toate ofertele curierilor.
Returul este mereu un cost. Returul este time-consuming. Returul poate fi un avantaj competitiv atunci când este oferit cu titlu gratuit clientului. Aceste lucruri nu sunt discutabile, indiferent de ce vă vor spune „guru” antreprenoriatului. Desigur că există afaceri care își asumă această pierdere din retururi, mai ales în businessurile din fashion, însă este un proces total cunoscut și controlat.

 

Mai jos analiza cheltuielilor în cazul retururilor:

1.       Cheltuiala inițială cu livrarea produselor = cost de transport = în medie este 11 lei
2.       Cheltuiala cu ambalajul coletului trimis = de multe ori nu poate fi reutilizat din cauza aspectului = în medie 2 lei
3.       Cheltuiala cu salariul persoanei care ambalează coletul = în medie 4 lei
4.       Cheltuiala cu returul coletului, în medie 9 lei ( nu iau în calcul contractele cu retur gratuit)

ð  În medie un retur ajunge să îl coste pe antreprenor în cost fix = 11+2+4+9 =26 lei
ð  Acest cost nu ia în calcul celelalte costuri aferente unei comenzi (reclamă, IT, contabilitate etc)
(*costurile nu reprezintă costul micostore, ci sunt estimative ca să aveți o imagine de ansamblu)

Din punct de vedere contabil un retur se contabilizează în contul pe care contabilizati și cheltuiala cu transportul de marfă, în servicii poștale cont 626.
În contrapartidă cheltuielii cu transportul trebuie să aveți un cont de venituri în care se contabilizează taxele de transport recuperate de la clienți, contul contabil este 708.
Diferența între cele 2 conturi 708 și 626 reprezintă venitul sau pierderea din transport. În cele mai multe cazuri diferența între cele 2 conturi reprezintă o pierdere.

În cazul Micostore am observat că pierderea din transport se datorează în primul rând comenzilor cu transport gratuit, apoi urmează pierderea din diferențierea între plata card și plata cash, iar pe ultimul loc este pierderea din retururi.

Micostore face parte din proiectul antreprenorilor Costin și Mihaela Stan. Informația despre costurilde de transport v-a fost pusă la dispoziție de Mihaela Stan, din dorința de a veni în ajutorul antreprenorilor la început de drum.
Dacă acest articol ți-a plăcut, iar informațiile au fost utile pentru tine, ne poți susține activitatea prin achiziționarea produselor de birotică și papetărie de pe site-ul nostru: https://www.micostore.ro/articole-pentru-birou




 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0749233449 contact@micostore.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!