• Intra in cont
  • 0749233449
  • Favorite
  • 0 0,00

Adevăratul cost cu reclama și costul pe comandă

Adevăratul cost cu reclama și costul pe comandă

În rândul antreprenorilor de magazine online întrebarea "cât te costă reclama?" cred ca este cea mai întâlnită.
Termeni ca ROAS, CPC, conversii apar pe toate grupurile și toți își dau cu parerea despre cât e bine, care e valoarea cea mai bună, până și agențiile își dau cu părerea. La baza acordării unui calificativ de ok sau nok unui cost de genul cpc/roas trebuie să stea o analiză statistică pe business-uri asemănătoare, din aceeași nișă. Statisticile la nivel de grup de clienți ai agenției nu sunt relevante.

Nu mai acceptați prezentările standard copy-paste în care se schimbă doar print screenurile și numele brandurilor. Feeul pe care il plătiți nu e pentru copy-paste, este pentru servicii pentru brandul vostru, deci personalizate.
Revenind la costul de reclamă, pe scurt, adevăratul cost de reclamă se poate calcula doar din contabilitate. Acesta reprezintă valoarea contului 623, pe care o împărțim la numărul de comenzi pe care le-ați primit în luna respectivă.

Ce cuprinde contul 623 - cheltuieli cu reclama și publicitatea:

1. Cost reclama Facebook, google, pinterest, instagram, YouTube etc
2. Cost grafica, bannere 
3. Fee agenție
4. Fee Seo
5. Cost articole, bloguri, Influenceri
6. Fee social media
7. Costul cu newsletterele
8. Costul cu adobe stock sau istock photo etc 
9. Costul cu produsele scoase din stoc fie că sunt acordate "gratuit" in coș sau către un influencer 
10. Alte chetuieli strict legate de vanzarea produselor

Atunci când spun fee social media/seo/agenție nu contează ca aveți o agenție care prestează aceste servicii sau le faceți voi, tot un cost este, iar dacă e sa ma întrebați pe mine timpul vostru este mai scump ca al agenției. Adică dacă o agenție v-ar lua 500 EUR, timpul vostru costă de fapt 1000 EUR.
Costul cu o conversie este relevant să fie calculat la nivelul tuturor conversiilor primite în magazin, indiferent ca sunt asistate sau organice. De ce le adaug și pe cele organice: nimeni nu a visat azi noapte că micostore vinde jucării și a doua zi a intrat pe site să comande; undeva există un cost pentru această comandă, fie că e un flyer, fie că e o postare sau ai mers la o întâlnire și ai vorbit despre afacerea ta (costumul, mașina, drumul au costat și ele). 
Să zicem că total reclamă cont 623 este 20.000 lei, iar totalul comenzilor este 1000, deci un cost excepțional (de mare) de 20 lei/comandă.
Cu ce ne ajută să știm acest cost pe comandă? Ne ajuta în optimizări de costuri.

Să zicem că avem comanda medie (cos mediu) de 150 lei, cu o marjă de 40%. Asta înseamnă în cazul unui plătitor de TVA ca va avea 150 lei - 19% tva = 126.05 lei venit
La o marjă de 40% înseamnă că el are la acest venit de 126 lei un cost de achiziție marfă de 75.5 lei deci un adaos valoric de = 50.55 lei
Din acest adaos scad cei 20 lei care știu deja că sunt reclamă, deci rămân 30 lei pe care trebuie sa ii aloc către toate celelalte cheltuieli și sa rămân și cu profit. 

Ce aș vrea să rețineți din această analiză este că e bine să fiți atenți mereu la cheltuielile voastre și să le analizați în ansamblu lor, dar în mod concret, astfel încât să puteți lua cele mai bune decizii pentru afacere.

Micostore face parte din proiectul antreprenorilor Costin și Mihaela Stan. Informația despre costul cu reclama v-a fost pusă la dispoziție de Mihaela Stan, din dorința de a veni în ajutorul antreprenorilor la început de drum.
Dacă acest articol ți-a plăcut, iar informațiile au fost utile pentru tine, ne poți susține activitatea prin achiziționarea produselor de birotică și papetărie de pe site-ul nostru: https://www.micostore.ro/articole-pentru-birou 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0749233449 contact@micostore.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!