• Intra in cont
  • 0749233449
  • Favorite
  • 0 0,00

Adaos comercial vs Marja vs Discount

Adaos comercial vs Marja vs Discount

2 cuvinte diferite adaos și marjă care într-un final spun același lucru: câți bani adaugi peste costul de achiziție.
Discount: cați bani pierzi.

Adaosul comercial se calculează în funcție de prețul de achiziție. Cumperi cu 10 lei și vinzi cu 17 lei => adaos =70% = 7 lei 
Formula este: (17-10)10 adică ( preț de vânzare – preț achiziție)/ preț achiziție
Marja comercială se calculează în funcție de prețul de vânzare. Cumperi cu 10 lei și vinzi cu 17 lei => marjă= 41.17% = 7 lei
Formula este (17-10)17 adică (preț vânzare-preț achiziție)/preț de vânzare

Chiar dacă din punct de vedere valoric cei doi indicatori sunt egali, în practică este bine să utilizați în analizele voastre Marja pentru a minimiza riscul de a ieși în pierdere mai ales în perioadele de campanii ca Black Friday. Calculată ca rată (%procentual) marja va avea mereu o valoare mai mică decât adaosul% deoarece marja se calculează prin raportare la prețul de vânzare, iar adaosul% se calculează prin raportare la prețul de achiziție.

Discountul se calculează în funcție de prețul de vânzare. Cumperi cu 10 lei și vinzi cu 17, dar acorzi discount 50% => ești în pierdere, chiar dacă tu ai adaos 70%
17 - 50%*17= 8.5, dar ai cumpărat cu 10 lei, deci pierdere 1.5 lei

Este necesar să analizați lunar marja/adaosul produselor, chiar la nivel de produs. În acest mod veți identifica sursele de profit sau pierdere, deoarece la nivel de marjă consolidată puteți fi pe plus, însă la nivel de produse e posibil ca unele să fie pe minus ca urmare a discounturilor sau prețului de achiziție care se modifică.

Din punct de vedere contabil acest lucru se face foarte ușor: din contul 707 scădeți contul 607, diferența intre ele este de fapt marja valorică/adaosul valoric.

Este trendy să vorbim despre marjă, mai ales când formularea multor distribuitori este “vă oferim marjă 40%”, iar asta de multe ori vă duce cu gândul că veți rămâne cu profit 40% ceea ce nu este adevărat. Cei 40% sunt de fapt diferența între preț de vânzare și preț de achiziție, din acest rezultat se scad toate celelalte costuri ale firmei.

Recomandarea mea este să știți care este marja/adaosul (calculat ca % ) vostru minim pentru care sunteți pe profit – și aici mă refer la profit net, că să puteți calcula rapid dacă e rentabil pentru voi să aduceți un anumit produs sau nu, să tranșați mai repede situațiile cu furnizorii sau cu cei care vă propun diverse produse, dar să analizați la nivel valoric marja fiecărui produs pentru că este extrem de importantă în livrarea online.

Ca exemplu : vindeți produse cu preț de vânzare 10 lei, adaos valoric 5 lei, iar voi știți déjà că pentru această vânzare costul cu ambalajul (1 leu) + costul cu reclama (2 lei) = 3 lei și mai pierdeți încă 1 leu pe transport pentru că oferiți un avantaj pentru cei care achită card, deci probabilitatea să fiți pe minus pe astfel de tranzacții e foarte mare.

Micostore face parte din proiectul antreprenorilor Costin și Mihaela Stan. Informația despre adaos comercial vs marja vs discount v-a fost pusă la dispoziție de Mihaela Stan, din dorința de a veni în ajutorul antreprenorilor la început de drum.
Dacă acest articol ți-a plăcut, iar informațiile au fost utile pentru tine, ne poți susține activitatea prin achiziționarea produselor de birotică și papetărie de pe site-ul nostru: https://www.micostore.ro/articole-pentru-birou 

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0749233449 contact@micostore.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!