Durata de livrare: 24-48H
Scopul jocului este de a fi primul jucător care înscrie 500 de puncte, obținute, de obicei, pe parcursul mai multor runde de joc, iar primul care joacă toate cărțiile proprii și înscrie puncte pentru cărțile încă deținute de ceilalți jucători.
Pachetul este alcătuit din 108 cărți: câte patru „Joker” și „Joker - ia patru” și 25 fiecare din patru culori diferite (roșu, galben, verde, albastru). Fiecare culoare are câte un zero, câte două cărți din fiecare număr de la 1 la 9 și câte două din „stai o tură”, „ia două” și „schimbă direcția”. Aceste ultimele trei tipuri sunt cunoscute sub numele de „cărți de acțiune”.
Pentru a începe, șapte cărți sunt împărțite fiecărui jucător, iar cartea superioară a pachetului rămas este răsturnată și pusă deoparte pentru a începe pila de aruncare. Jucătorul din stânga dealerului joacă primul, cu excepția în care prima carte din teancul de aruncare este o acțiune sau un Wild card (vezi mai jos). La rândul fiecărui jucător, acesta trebuie să facă una dintre următoarele:
- să joace o carte care se potrivește în culoare, număr sau simbol
Cărțile sunt jucate prin așezarea cu fața în sus deasupra grămezii de aruncare. Jocul se desfășoară în sensul acelor de ceasornic din jurul mesei.
Cărțile de acțiune sau Jokerii au următoarele efecte:
Card | Efect atunci când este redat din mână | Efect ca prima aruncare |
---|---|---|
Stai o tură | Următorul jucător în secvență ratează o tură | Jucătorul din stânga dealerului ratează o tură |
Schimbă direcția | Ordinea de joc comută direcțiile (din sensul acelor de ceasornic în sens invers acelor de ceasornic sau invers) | Dealerul joacă primul; jocul se desfășoară în sens invers acelor de ceasornic |
„Ia două” (+2) | Următorul jucător extrage două cărți și ratează o tură | Jucătorul din stânga dealerului extrage două cărți și ratează o tură |
Joker | Jucătorul declară următoarea culoare care se va juca (poate fi utilizată la orice tură, chiar dacă jucătorul are culoarea potrivită; culoarea actuală poate fi aleasă ca următoare la potrivire) | Jucătorul din stânga dealerului declară prima culoare care se potrivește și joacă o carte din acea culoare |
Jokerul „ia patru” (+4 și Joker) | Jucătorul declară următoarea culoare care se va juca; următorul jucător în secvență extrage patru cărți și ratează o tură. Poate fi jucat legal numai dacă jucătorul nu are cărți de culoarea curentă (vezi Pedepse). | Jucătorul pune cartea înapoi în pachet, se vor amesteca din nou cărțile și se răstoarnă prima carte de sus pentru a începe jocul |
Un jucător care urmează să își joace ultima carte trebuie să strige „Uno” ca avertisment pentru ceilalți jucători.
Primul jucător care scapă de ultima lor carte („ieșire”) câștigă mâna și obține puncte pentru cărțile deținute de ceilalți jucători. Cărțile numerice își numără valoarea nominală, toate cărțile de acțiune contează 20, iar Joker și Joker „ia patru” contează 50. Dacă se joacă o carte „ia două” sau Joker „ia patru” pentru a ieși, următorul jucător din secvență trebuie să tragă numărul corespunzător de cărți înainte de a se calcula scorul.
Primul jucător care înscrie 500 de puncte câștigă jocul.
Într-un joc cu doi jucători, cartea „Schimbă direcția” acționează ca o carte „Stai o tură”; când este jucată, celălalt jucător ratează o tură.
Următoarele reguli oficiale ale casei sunt sugerate în regulamentul Uno, pentru a personaliza jocul:
- Scapi mai ușor de carți: Dacă ai două cărți de aceiași culoare, simbol și număr ai dreptul de a le pune pe amândouăVarsta recomandata: 6 ani +, 7 ani +, 8 ani +, 9 ani +, 10 ani +
Stan Georgiana,
Un joc foarte potrivit pentru întreaga familie.
RaspundeA fost util acest review?